Bez kategorii | Sport

Sporty zimowe przygotowania – czas start!

Listopad 29, 2015

 

Każdy, kto sporty zimowe uprawia, bez wątpienia zaczyna już przyjemne odliczanie.

Rozglądamy się za nową deską snowboardową, kaskiem, szukamy fajnych kurtek i przeglądamy oferty wyjazdowe na sezon 2016. Jednak warto też przypomnieć, że grudzień to już chyba ostatni moment na rozpoczęcie solidnych przygotowań fizycznych pod te nasze wygłupy na śniegu. Dla uczących się czy też zaawansowanych, przyzwyczajanie ciała do wysiłku stanowi podstawę dobrej zabawy w górach. Sporty zimowe, należą do technicznych i wymagają  pracy wielu stawów i grup mięśniowych, które właśnie należałoby zacząć rozgrzewać.

Co nam da odpowiedni trening przed sezonowy?
  • zmniejszymy ryzyko urazów i kontuzji
  • poprawi się nasza kondycja i wytrzymałość co umożliwi  dłuższą, intensywną jazdę
  • pomaga w osiągnięciu perfekcyjnej techniki
  • zwiększa przyjemność z uprawiania sportu
Jazda na desce i nartach wymaga aktywności wszystkich mięśni oraz większej intensywności:
  1. Mięśni czworogłowych uda, które utrzymują ciało w odpowiedniej pozycji i chronią kolana przed urazami. Można powiedzieć, że jest to najważniejsza partia mięśni ciała przy sportach zimowych. Doskonałe są w tym przypadku przysiady i wymachy nogami.
  2. Ścięgna podkolanowe i pośladki. Zaleca się rozgrzewanie ich poprzez podnoszenie ciężarów i ćwiczenia z piłką oraz wykroki z przysiadami.
  3. Zewnętrzna i wewnętrzna strona ud, czyli inaczej „kierownica” naszego ciała, która utrzymuje stabilne ciało i pomaga nim sterować. Trenujmy wymachy nóg, rozciągając je na boki, podnosząc je do góry czy na boki.
  4. Łydki, które podczas jazdy są wyjątkowo aktywne. Tutaj doskonałe jest stanie na palcach.
  5. Plecy i brzuch, pracuj i nad tymi mięśniami poprzez wykonanie np. rowerka, wypadów, rozciąganie mięśni grzbietu i ćwiczenia z hantlami.
  6.  Ramiona, to one zawsze najbardziej mi dokuczają po dniu jazdy. Czemu? Ponieważ wraz z mięśniami pleców, pomagają zachować odpowiednią pozycję i ustabilizować stawy. Kłaniają się ćwiczenia nad bicepsami i tricepsami.

Śnieg niedługo spadnie, zatem warto chyba ruszyć z treningiem z”kopyta” =)

p.s nie zapominajmy aerobach 😉

 

FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *