weekendowe gotowanie

Weekendowe gotowanie: INDYJSKA CHANA MASALA Z MLEKIEM KOKOSOWYM

Marzec 6, 2016

 

a propos diety indyjskiej omawianej w tym tygodniu, w weekendowym gotowaniu tym razem przepis podesłany przez autorki bloga Okiem Lesbijki  😉 Super, że dołączyłyście do temu Our Happy Life 😉

Chana masala jest niezwykle rozpowszechnioną potrawą w Indiach oraz okolicznych państwach. Najczęściej podaje się ją z chlebem naan bądź z ryżem. Niestety trudno byłoby nam wypiec tradycyjny chleb naan więc zostajemy przy drugiej możliwości. My pokażemy państwu jak przygotować lekko zmodyfikowaną potrawę o nazwie chana masala z mlekiem kokosowym. Będzie mocno aromatycznie i wyraziście.

na 2 porcje:

• 0,5 papryki żółtej

• 0,5 papryki zielonej

• 1 pomidor

• 1 cebula

• 2 ząbki czosnku

• pół szklanki ciecierzycy

• pół łyżki przecieru pomidorowego

• pół szklanki mleka kokosowego

• pół łyżki przyprawy chana masala

• szczypta suszonego chili (opcjonalnie)

• oliwa

• pieprz, sól

• świeża kolendra

• natka pietruszki / szczypiorek

• pół łyżeczki sproszkowanego imbiru

Do potrawy używamy nieprzetworzonej cieciorki, którą moczymy przez całą noc w wodzie z łyżeczką sody kuchennej. Opcjonalnie możemy użyć gotowanej cieciorki z puszki.

Spryskujemy nasze warzywa preparatem, który usuwa pestycydy. W naszym wypadku jest to samo zrobiony roztwór szklanki wody wymieszanej z łyżką cytryny i łyżeczką sody kuchennej. Sposobów na usunięcie szkodliwych chemikaliów jest więcej, nam po prostu najbardziej odpowiada ten. Po 10minutach opłukujemy warzywa wodą. W międzyczasie wstawiamy cieciorkę, która gotować się będzie w oddzielnym garnku przez ok 60min.

Kroimy papryki w kostkę, obieramy cebulę i kroimy również w kostkę.

Czosnek drobno siekamy bądź wyciskamy w prasce.

Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cebulę z czosnkiem. Gdy są już lekko zarumienione, dodajemy pół szklanki wody i wrzucamy paprykę. Całość dusimy przez ok. 1 minut. Pod koniec dodajemy obrane ze skórki i pokrojone w duże kawałki pomidory oraz miękką już cieciorkę. Dusimy razem przez kilka minut. Do miękkich warzyw dodajemy pół łyżki przecieru pomidorowego, pół łyżki przyprawy chana masala, pół łyżeczki imbiru oraz mleko kokosowe.

 

Dokładnie mieszamy, doprawiamy solą, najlepiej himalajską oraz świeżo zmielonym pieprzem. Opcjonalnie można przyprawić całość odrobiną curry.

Potrawkę podajemy z ryżem obficie posypaną pietruszką bądź szczypiorkiem.

Życzymy smacznego.

FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Only registered users can comment.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *